niedziela, 11 maja 2014

Teraz mam co słuchać!

Hej hej! :)
Od niedawna trochę nudno się robi na dworze przez pogodę, prawda? Dlatego postanowiłam wnieść trochę pozytywnej energii! Korzystając z tego, że mam trochę wolnego czasu wczoraj poszłam z koleżanką do Empiku. Kupiłam trzy płyty: Mesajah "Brudna Prawda", Bob One "Twój ruch" oraz Ras Luta "Jeśli słyszysz". Zdecydowanie uwielbiam tego typu muzykę (rootz, reggae, ska, polski rap). A Wy czego słuchacie zazwyczaj? ;) Ja nigdy nie byłam jak typowe nastolatki, i zawsze irytowało mnie to jak ktoś porównywał mnie do innych dziewczyn. Podczas gdy koleżanki (nie wszystkie ;)) szaleją za Kwiatkowskim, czy 1D ja słucham o wiele dojrzalszej muzyki. Moje ulubione piosenki z kupionych wczoraj płyt (po jednej) to:


Mesajah "Brudna prawda"- Polubiłam tę płytę dzięki piosenkom "Babilon" i "Lepsza połowa". Delikatne dźwięki, które bardzo cenię. Manolo ma ogromne poczucie humoru, tworzy mocne teksty i ma genialny głos! Bardzo podoba mi się w tej płycie połączenia reggae+rap, polski+angielski. Wielki szacunek, w płytę włożył naprawdę dużo serca. Mesajah, jesteś moim ogniem! Nigdy nie pozwolę, żebyś zgasł... Zawsze dawał mi siłę i wielką inspirację. Dzięki niemu jednoczą się fani reggae, rapu jak i dancehallu. Płyta ma w sobie zawarty wielki przekaz, jest bardzo prawdziwa.

Bob One "Twój ruch"- Zaczęło się od tego, że usłyszałam Jego piosenkę "Daj z siebie wszystko". Spodobała mi się bardzo, więc zaczęłam słuchać całej tej płyty. Świetny pomysł na teksty piosenek, szczególnie pouczająca jest piosenka promująca album -"Twój ruch". Często nasze życie jest przepełnione pesymizmem, Bob One mówi, że powodzenie w życiu zależy od pozytywnego nastawienia. Muszę go też pochwalić za świetny wokal Świetna robota!

Ras Luta "Jeśli słyszysz"- No cóż... Zaczęło się chyba od piosenki z innego albumu "Dzięki Bogu". Wzruszająca piosenka, ale za to tak prawdziwa... Później zaczęłam słuchać "Jeśli słyszysz". Genialna płyta! W większości jest ona w "bujanych" rytmach reggae, ale usłyszeć można też elementy rapu i dobrego dancehallu. Lubię Go też za to, że potrafi otwarcie mówić o swoich poglądach, jest wierny Rastafari, i nie boi się opinii innych na ten temat. W tej płycie postanowił na własną rękę nauczyć nas- polską młodzież co jest dobre, a co złe. Według mnie nikt tak jak On nie potrafi podejść do muzyki z takim luzem. BigUp! ;>



Nadal uważasz, że reggae to tylko brud, dredy i zielsko? Ta muzyka opowiada o miłości i pokoju. 
Wiem, że to trochę nie moje lata, ale dziś szczególnie wspominam Marleya, w rocznicę jego śmierci. 

Love,
Julia :) 

11 komentarzy:

  1. Bob One <3
    youonnlyliveonce.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. zajebistej muzy słuchasz ;P
    http://heart-of-jamaica.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nic nie mam do takiego typu muzyki :) Słyszałam dużo razy piosenkę ' Lepsza połowa ' - Mesajah :)

    OdpowiedzUsuń
  4. niestety jakoś nie przepadam za reggae... aktualnie słucham Libera feat. Mateusz Grudziński - czarne chmury, Mateusz Mijał - zabijasz mnie, demi lovato - really don't care (ona po powrocie śpiewa teraz życiowe piosenki, polecam) no i Sylwia Grzeszczak jest świetna ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słucham tego typu muzyki, ale szanuję innych co takiej słuchają
    zajaczek111.blogspot.com
    xoxo

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie słucham takiej muzyki ale fajnie masz :)

    Zajrzysz? :)
    iamfuckingcrazybutiamfreee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Widzę, że słuchasz dobrej muzyki <3
    http://jesykabloguje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie mój typ muzyki, ale piosenki są ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny blog!
    Muzyka-jak najbardziej trafiona. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Słuchasz dobrej muzy :* + ja słucham 1D <3

    Twój blog jest świetny!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz! To dla mnie ogromna motywacja! :)