wtorek, 13 maja 2014

Co zmieniłabym w... szkole

Czeeść :) Dzisiaj pisałam kolejny egzamin, tym razem z predyspozycji językowej. To była jedna, wielka tragedia! Język rumuński, norweski, słowacki... Skąd ja mam je znać?! Rozmówki, których nawet nie rozumiałam, uzupełnianie słów, opowiadanie w różnych językach. mam tylko nadzieję, że nie poszło mi najgorzej. :)
Dzisiaj mam dla Was post- Co zmieniłabym w... szkole! Są to tylko moje opinie i pomysły. :)

Pasje, zainteresowania uczniów- Każdy z nas ma przecież inne zainteresowania. Kogoś może interesować geografia, kogoś innego muzyka, a ktoś jeszcze inny woli matematykę. Ktoś może chciałby być informatykiem, a ktoś inny polonistą. Więc czemu mamy się uczyć wszystkich przedmiotów, nawet tych, które kompletnie nas nie interesują? Być może i tak nie przydadzą nam się w przyszłości, więc po co nam to? Rozumiem nauczycieli, którzy twierdzą że ich przedmiot jest najważniejszy i my musimy go umieć, ale na pewno szkoła byłaby o wiele ciekawsza gdyby można było wybierać przedmioty, języki obce samemu.

Możliwość pokazywania swojego stylu- Irytuje mnie to, że dziewczyny nie mogą malować paznokci do szkoły. Co w tym złego? Pamiętam jeszcze, gdy moja była wychowawczyni sprawdzała nam paznokcie, a gdy któraś z nas miała pomalowane dostawała jedynkę. To jest według mnie bez sensu! A może ktoś chciałby np. zafarbować włosy? Albo ma swój własny styl ubierania się, który szkole by nie odpowiadał? Nie, szkołą to miejsce gdzie nie możesz pokazywać kim jesteś, i jaki masz styl!

Nauczyciele- Nie mam tu na myśli wszystkich, ale denerwują mnie nauczyciele, którzy w ogóle nie potrafią się wyluzować! Ciągle tylko krzyczą, a do tego zadają nam masę prac domowych. Nie mamy nawet chwili wytchnienia! A do tego lektury, i codziennie pełno sprawdzianów i kartkówek. Nie zapominając o codziennej nauce do nich, żeby nie dostać złej oceny (której u większości nauczycieli nie będziemy mogli poprawić...).

Szafki szkolne- W niektórych szkołach są, u mnie nie ma. A szkoda, bo od mojej ciężkiej torby z wszystkimi potrzebnymi książkami boli mnie kręgosłup. Na pewno nie wychodzi nam to na dobrze. Mam dość przynoszenia wszystkich książek do szkoły, z których czasem nie korzystamy, później do domu, nawet gdy nie mamy nic zadane, a następnego dnia znów do szkoły.

Więcej wycieczek- Kiedyś mieliśmy je przynajmniej raz w miesiącu, od niedawna nie mamy ich wcale. Inne klasy mają je bardzo często, my za to musimy nudzić się w szkole. Siedzimy w niej siedem godzin, pięć dni w tygodniu, od czasu do czasu przyda nam się jakiś odpoczynek. Z resztą... chyba naszą ostatnią wycieczką była zielona szkoła, we wrześniu. Moglibyśmy pojechać jeszcze raz, ale mamy inną nauczycielkę. W tym semestrze nie byliśmy na ani jednej!

Sprawiedliwość w ocenianiu- Na pewno nie raz spotkaliście się z sytuacją, gdy nauczyciel nie ocenił Was w czymś sprawiedliwie. Często tłumaczy się zwykłą "pomyłką", lecz prawda jest taka, że nie docenia naszej ciężkiej pracy. I nie ważne, czy się starasz, czy nie, czy w czymś jesteś lepszy czy gorszy. Każdy nauczyciel ma swojego ulubionego ucznia, któremu zawsze podwyższy ocenę, lub bardziej pomoże niż innym. To jest bardzo niesprawiedliwe, ale niestety...

Love,
Julia :)

31 komentarzy:

  1. Nie można malować paznokci...dobry Boże, kiedyś też u mnie tak było, ale w liceum to zupełnie inna historia, pełen makijaż, paznokcie, farbowanie włosów...Takie życie ;)

    Zapraszam http://meisterclif.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny post, ale i tak to się nie zmieni, taka już Polska ;/
    youonnlyliveonce.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie z ocenianiem jest tak, że jeżeli ktoś jest zawsze nauczony i pewnego dnia zdarzy mu się nie odrobić pracy domowej (za której nie odrobienie miały być 1 nie kropki) to nie dostaje tej jedynki, natomiast jeżeli nie odrobiłby ktoś inny - dostałby...
    Bardzo ciekawy post, zgadzam się z tobą w 100% ze wszystkim co tu napisałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  4. W miarę fajny post :) Ja kurat uważam, że test predyspozycji jest dobry. On ma pokazać nauczycielom czy masz talent do języków, czy nie. Często tworzą wymyślony język. Chodzi o to, że masz znaleźć sens w zdaniach i próbować się połapać np. jeśli w dwóch zdaniach po polsku jest użyte to samo słowo np. marchewka, to w obcym języku to słowo też musiało być użyte dwa razy. Nauczyciele wiedzą, że nie znasz tych języków, dlatego je wybierają ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się z większością "punktów". Przede wszystkim sprawiedliwość :) No i wycieczki <3 I te wszystkie bezsensowne rzeczy których musimy się uczyć -.- Straszne xd
    purplequince.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. ja się zgadzam z tym pokazywaniem stylu , bo to trochę dla mnie dziwne jak wszyscy chodzą w mundurkach
    skomentujesz ? http://RoksiTv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Zgadzam się z Tobą w stu procentach. Szczególnie z tym wyrażaniem siebie.. Przepraszam, ale to, jak wyglądam aktualnie w ogóle nie przypomina mnie, więc to takie troche ograniczanie nas. Cóż, niedługo będziemy mogły robić co chcemy :D
    Zapraszam do siebie - cztery-sciany-pierdoly.blogspot.com
    Buziaczki! x

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja też jestem za "wybieraniem" przedmiotów, których chcielibyśmy się uczyć... Moim zdaniem lepiej dobrze znać np.: biologię, chemię i matematykę niż uczyć się 12 przedmiotów a żadnego w pełni nie ogarniać :)

    Zapraszam-nowy post :)
    zmnikalatwiej.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. świetny post, w większości masz rację, jednak szkoła to nie rewia mody, żeby malować paznokcie czy farbować włosy, co prawda za moich czasów jeszcze dziewczyny aż tak nie nadużywały make-upów, a teraz w szkołach istny szał; ja to bym chciała chodzić w mundurku, lecz to też zależy jak miałby wyglądać taki mundurek, bo krótkiej spódnicy nigdy nie założe... A ja wogóle jestem za likwidacją gimnazjów = 8 klas podstawówki. Na szczęście czasy szkolne mam za sobą...
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie irytuje to samo i również bym to zmieniła! :)
    Bardzo fajny pomysł na post :)

    aki-akkie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Mnie chyba najbardziej irytują te wszystkie ograniczenia. Nie można pokazać swojego stylu, ani tez nie wszędzie można rozwijać swoje umiejętności. ;l świetny post

    http://cytruskowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Zgadzam się ,ale tobie też czasem darowali :)
    Zapraszam na sandrablogerek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo świetny blog :*
    Zapraszam ! Zaobserwujesz ?
    http://ewafarna-farnoholicyifani.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja wycieczek mam mega dużo ,ale przydały by się szafki i więcej kółek ,jakichś ciekawych lekcji ,żeby zainteresować uczniów :/.Co do malowania paznokci zgadzam się ,jakby to było co najmniej przestępstwo ,nie mówiąc o tym ,że jak nie pomaluję to mi się łamią :c
    ✿Będzie mi baardzo miło ,kiedy wpadniesz do mnie ,jeśli Ci się spodoba skomentuj ,zaobserwuj <----KLIK✿

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawy blog, bardzo fajne posty, będę go odwiedzała częściej!:)
    Może obserwacja za obserwację?
    http://bynathali3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Zgadzam się, ja też nie mam szafek w szkole, a chcę ;c

    http://my-beautiful-passion.blogspot.com/
    Obserwacja za obserwacje?

    OdpowiedzUsuń
  17. Pozytywne zdjęcia ;3
    Ja lubię chodzić do szkoły <3
    KLIK-BLOG

    OdpowiedzUsuń
  18. co do możliwości pokazywania swojego stylu to jak najbardziej tak! popieram cię :)

    Dodasz komentarz? ;)
    http://malinkaxpp.blogspot.com/2014/05/przyjaciel-tak-czy-nie.html

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo fajny post, lubie czytać takie wpisy :3
    z ciekawośći przejrzałam nawet kilka poprzednich postów i też są świetne <3
    śliczny design bloga (zazdroszczę)
    Czekam na nowa notke xd

    zapraszam do mnie aloohaparadise.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. racja
    http://panmalofel.blogspot.com/2014/05/my-wishlist.html
    kliknij w linki choies i sheinside jesli mozesz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie mogę. To jest pisanie bloga z pasją? Czy może dla kilku "darmówek"? A to żebranie jest po prostu żałosne...

      Usuń
  21. Przede wszystkim brakuje nam w szkolnictwie nauczycieli z pasją! Na ścieżce swojej edukacji spotkałam takich dwóch może trzech, którzy naprawdę lubili to, co robią i uwierz mi, że żadne wrzaski i terror nie były potrzebne, żeby utrzymać gimnazjalistów, czy licealistów w ryzach :)
    Jeśli interesuje Cię projektowanie ubioru, diy, moda i stylizacja, zapraszam do mnie :)
    Black Worn Jeans
    Są już zdjęcia kolekcji dyplomowej oraz tutoriale z farbowania i malowania tkanin :)

    OdpowiedzUsuń
  22. zgadzam się w 100% :)

    http://dreamsstation.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. U mnie są szafki, ale powiem Ci, że nie takie jak na Amerykańskich filmach, ale też się przydają.
    Chociaż moje gimnazjum to najlepsze gimnazjum na Woli panie przymykają oko na pomalowane paznokcie :)
    Bardzo fajny blog. Mam nadzieje, że będzie więcej postów.
    Obserwuje i zapraszam --> http://aleeksandrablog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. H5, zmieniłabym to samo. Szafek mi bardzo brakuje, szczególnie we wtorek kiedy mam cały plecak w książkach, ale muszę je taszczyć ze sobą. No i ten zakaz malowania paznokci... Bez sensu, nie ma w tym nic złego dopóki ktoś nie przesadzi, ale to się praktycznie nie zdarza.
    Skom? http://all-my-butterflies.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Trzeba by chyba było podlizywac się do każdego nauczyciela, żeby zawsze byc "ulubieńcem" -.-

    Chciałabyś nowy nagłówek na bloga? Jeśli tak, napisz do mnie na e-mail znajdujący się w pasku bocznym na moim blogu! :)
    Możesz kliknąć w linki w najnowszym poście? Z góry bardzo dziękuję!
    ☼nikoletta-blog.blogspot.com☼

    OdpowiedzUsuń
  26. U mnie w szkole są szafki, ale i tak z nich nie korzystam XD Oto mój blog: http://simple-fashion13.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Zgadzam się z tobą. Jednak ja w szkole mam szafki, ale mało z nich korzystam :)

    Przy okazji, mogłabym liczyć na kliknięcie w linki w nowym poście?

    OdpowiedzUsuń
  28. Dobry post ;3 Zmienilabym to samo w szkole. Naprawde podoba mis ie ta notka, nigdzie sie ztaka nie spotkalam, jest bardzo oryginalna :)
    http://smerfetkawera.blogspot.co.uk/2014/05/on-rocks.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz! To dla mnie ogromna motywacja! :)