wtorek, 26 marca 2013

Przygotowania do Wielkanocy! ♥

Heeeei heeeei! ♥
Wielkimi krokami zbliża się Wielkanoc, czyli święto zmartwychwstania Pana Jezusa. Według znaczenia prawosławnego patriarchy Konstantynopola Bartłomieja tajemnica Wielkanocy nierozdzielnie związana jest z tajemnicą Wielkiego Piątku. Cały Kościół najpierw umiera, ukrzyżowany jest z Chrystusem, aby z nim zmartwychwstać. Prawosławie celebruje Paschę (Wielkanoc) w ciągłości z Kościołem pierwszych wieków i jest ona w centrum jego wiary i kultu. Wokół zwycięstwa Chrystusa nad śmiercią, skupia się cała liturgia i cała teologia prawosławna.
Dla was ;*
Z obchodami świąt wielkanocnych związanych jest wiele zwyczajów ludowych (z których część wywodzi się ze starosłowiańskiego święta Jarego): śniadanie wielkanocne, pisanki, święcone, śmigus-dyngus, dziady śmigustne, Rękawka, Emaus, walatka, z kurkiem po dyngusie, Siuda Baba, wieszanie Judasza, pogrzeb żuru i śledzia, pucheroki, palma wielkanocna, Jezusek Palmowy.


Rodzaje pisanek:
  • Kraszanki- powstają przez gotowanie jajka w wywarze barwnym, dawniej uzyskiwanym wyłącznie ze składników naturalnych.
  • Pisanki- Mają różnobarwne desenie. Najbardziej znane pisanki to te, na których są kolorowe wzory.
  • Oklejanki- są przyozdobione sitowiem, płatkami bzu, skrawkami kolorowego, błyszczącego papieru, tkaniny itp.
  • Nalepianki- Powstaje przez ozdabianie skorupki jajka różnobarwnymi wycinankami z papieru.

Jak wy spędzacie Wielkanoc? 
Teraz siedzę z gorączką i uciążliwym kaszlem pod kocem. 
Strasznie źle się czuję! Nie byłam dzisiaj w szkole, rano nie mogłam 
nawet wstać. Teraz mam 37*C.

Biorę udział! klik!



26 komentarzy:

  1. Widzę, że kursor także świąteczny :)
    Tobie również wesołych świąt i wracaj do zdrowia :)
    ps. ja też chora :c ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. no super blog i post ! :D
    zdrówka :)

    http://diamonds44.blogspot.com/ skomentuj i zaobserwuj , ja już to robię i liczę na ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super post! Twój blog jest świetny, jeden z moich ulubionych *-* dodawaj więcej postów ja tego pragnę! c:
    http://joliejuliie.blogspot.com/ z góry danke!

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny kursor ^^
    No to Wesołych Świąt! ;)
    http://panna-alexandra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ach nie ma to jak wielkanoc. I choć nie przepadam za tymi przygotowaniami to śniadanko lubie ;P

    OdpowiedzUsuń
  6. Strasznie spodobał mi się Twój blog ! Z pewnością będę zaglądała tu częściej.
    Komentujesz ? Obserwujesz ? Robię to samo ! :>

    http://my-life-my-inspirations.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny blog . Obserwuję i liczę na rewanż :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma to jak przeczytana notka i komentarz na temat^^

      Usuń
  8. jak bym nie wiedziała jakie są rodzaje pisanek -,- ?!?!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak widać nie wiesz skoro czytasz post..... -,- !!!

      Usuń
    2. Jak widać nie wiesz skoro czytasz post..... -,- !!!

      Usuń
    3. Zamknij się

      Usuń
    4. Dużo tracisz swoją głupotą!!! Zrozumiesz jak troszkę podrośniesz DZIECKO!!! Szkoda że są tacy jak ty, na tym świecie jest tyle złego a ty jeszcze dorzucasz... ale z czasem zmądrzejesz... Życzę ci tego...

      Usuń
    5. Nie denerwuj się . Szkoda czasu i złości na anonimów

      Usuń
  9. Jak ci coś nie pasuje to tu nie wchodź. . .

    OdpowiedzUsuń
  10. Czekam już z niecierpliwością ! :D
    Widać, że kursor też czeka na święta ;)

    http://imagine-day.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. czekam :3

    Zapraszam do siebie na conversowe rozdanie.

    http://essently.blogspot.com/2012/12/conversowe-rozdanie.html?showComment=1358874303739#c8910033450967935360

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajny blog, Obserwujemy? Ja już. Modnisia160.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. ja tylko posprzatam i tyle moich przygotowań ;p

    OdpowiedzUsuń
  14. czeka mnie jeszcze dziś sprzątanie mojego pokoju. c: fajne zdjęcia. c;
    attka-attkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. mnie czeka sprzątanie, więc jak na razie nie mam powodów do radości. świetny post ;)

    mbmalie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajny blog, wesołych świąt, obserwuję i licze na to samo :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Haha, kłótnia o rodzaje pisanek. Czekam na kolejny post ^^
    Vica.

    OdpowiedzUsuń
  18. Wesołego jajka :*
    Wpadniesz? jestem tu dośc nowa the-maddie-diary.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz! To dla mnie ogromna motywacja! :)